vineri, 8 februarie 2008

Exista Sperante

Waste #8
"Neutilizarea resurselor interne"

Intr-o intalnire cu oamenii dintr-un "shop" Jack Welch expunea una dintre problemele cu care se confruntau. In consecinta dupa ce a prezentat care era problema, a invitat pe cei prezenti la dezbateri. in acel moment unul dintre operatori, (salariati imi suna rau), a facut o remarca formidabila: domnule sunt incantat ca dupa 30 de ani de munca, cineva imi cere sa-mi folosesc mai mult decat palmele, creierul.

Si totusi Exista Sperante. Zilele trecute primesc un telefon de la NV, care ma intreaba daca as putea sa-mi "rapesc" ceva din timpul meu , ca sa stea de vorba cu mine. Devin interesat, stabilesc intalnirea si, si astept momentul.
azi vine omul , si incepe sa-mi expuna , de fapt sa ne expuna cum vede el rezolvata o anumita problema din aria in care lucreaza. am zis sa ne expuna, pentru ca Fane colegul meu a devenit brusc interesat de discutie, dupa ce NV incepuse sa vorbeasca. Cert e ca dupa vreo 20 de minute NV ne explica pe flipchart cum vede el problema si solutia ei. una dintre propuneri a fost chiar geniala, un tip de stocator pentru vanele care necesita vopsire multistrat. Buna tare frate.
din vorba-n vorba am trecut in revista o gramada de "mici" imbunatatiri trecute, precum si din cele ce au sa vina. Mi-a placut tipul, si pe "NV" am hotarat ca trebuie sa-l sustinem si sa-l ajutam sa mearga mai departe.
Un lucru e cert, oamenii incep sa creada in Lean6sigma, incep sa creada in echipa noastra si vin sa discute si sa propuna.
Multumesc NV, multumesc ca mi-ai dat o masura a ceeace am facut pana acum, mai mult sau mai putin. Multumesc tuturor acelor NV-azuti carora le pasa de ce fac, cum fac si cum ar putea sa faca mai bine. Cred si sper ca e asa, astazi am intrat intr-o noua era in Lean6sigma Cameron, "employee involvement". Asa ca Fane ar fii cazul sa incepem si noi sa fortam lucrurile si sa punem in practica programul despre care tot vorbim de vreo doua luni: "sugestii de imbunatatire".
Salut NV te mai asteptam pe la noi, si fii convins ca daca nu treci tu o sa trecem noi din ce in ce mai des.




















Niciun comentariu: